Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου 2009


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΡΒΑΡΕΣ.καλημέρα σε όλους .σήμερα για άλλη μια φορά άργησα να έρθω στη δουλειά ,υποτίθεται ότι ανοίγω στις 9:00πμ.αλλά πριν τις 9:10δεν φτάνω ποτέ στο μαγαζί .ο λόγος απλός, μαγειρεύω .τη συγκεκριμένη μέρα όμως έφερα να σας κεράσω .δεν έφτιαξα φαγητό αλλά βαρβαρίτσα.από αυτό σας έφερα να δοκιμάσετε .να σας πω και τη είναι αυτό γιατί είμαι σίγουρη πως δεν ξέρετε όλοι .Είναι ένα παρασκεύασμα σαν χυλός φτιαγμένο από σιτάρι, καρύδια, σταφίδες ζάχαρη κορν φλαου και κανέλα μοσχοκάρυδο γαρίφαλο .Το έθιμο της παρασκευής της έχω την εντύπωση ότι ήρθε με τους πρόσφυγες της ανατολικής Θράκης στον τόπο μου .λοιπόν κάθε χρόνο τέτοια μέρα η νοικοκυρές φτιάχνουν τη βαρβαρίτσα και την μοιράζουν στην γειτονιά και στην οικογένεια τους .για να χουμε καλή σοδειά στα σιτηρά που είναι στη φάση της βλάστησης τώρα και γενικά προκοπή στην οικογένεια .πάνε και έρχονται τα μπολάκια στα σπίτια.η πεθερά μου θυμάμαι έβαζε μέσα και διάφορα όσπρια για να υπάρχει πλούτος και αφθονία .εγώ δεν βάζω γίνετε πιο νόστιμο έτσι και το τρώνε και τα παιδιά με χαρά.
από κρύο πάντως δεν έχουμε πολύ παρόλο που σε μας λένε: της Βαρβαρας ,βαρβαρώνει(το κρύο)Ο Σάββας σαββανώνει(ρίχνει χιονάκι απαλό παντού )και ο Αϊ-Νικόλας παραχώνει (ρίχνει πολύ χιόνι )εμείς οι νεότεροι πια το χιόνι το βλέπουμε μια δυο φορές το χρόνο .ελπίζω όμως μέχρι τις γιορτές να δούμε λίγο χιονάκι.

8 σχόλια:

Hellenic Potion είπε...

Τι λες βρε που δεν το ξέρουμε! Έχω φάει βαρβάρα εγώ, που έχω βάλει και στις τσέπες μου! χαχα

Είναι πεντανόστιμη, ειδικά χωρίς όσπρια! Να είχα λίγη τώρα!

Καλές και χονισμένες γιορτές να έχουμε, αν και το χιονάκι δε βλέπω να το βλέπω εγώ στην Κρήτη!

Πολλά φιλιά!

ria είπε...

ωραίο φαίνεται, από γεύση δεν ξέρω...

χρόνια πολλά!

hamomilaki ♀ είπε...

Καλοφάγωτη η βαρβαρίτσα :)
Καλό χειμώνα σε όλους μας :)

Θανασης είπε...

ΣΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΗΜΕΡΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΒΑΡΒΑΡΙΤΣΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΑΛΙΟ ΕΘΙΜΟ ΚΑΙ ΚΡΑΤΑΕΙ ΑΚΟΜΑ ΙΣΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΠΕΝΤΑΝΟΣΤΙΜΗ.ΚΑΛΟ ΧΕΙΝΩΝΑ ΣΟΦΙΑ

Θανασης είπε...

ΣΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΗΜΕΡΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΒΑΡΒΑΡΙΤΣΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΑΛΙΟ ΕΘΙΜΟ ΚΑΙ ΚΡΑΤΑΕΙ ΑΚΟΜΑ ΙΣΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΠΕΝΤΑΝΟΣΤΙΜΗ.ΚΑΛΟ ΧΕΙΝΩΝΑ ΣΟΦΙΑ

Εφη είπε...

νασαι καλα βρε Σοφακι που μας προσφερεις βαρβαριτσα εστω και μεσα απο το γυαλι. οσο ζουσε η μανα μου, εφτιαχνε κι αυτη καθε χρονο . εγω ομως η τεμπελα τπτ δεν κανω. αν μου την φερουν ετοιμη ομως, την τσακιζω, γιατι μαρεσει πολυ.
καλο σ/κ να εχεις και με υγεια να υποδεχτεις τα Χριστουγεννα.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΕΙΝΑΙ.ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΜΕΡΗ ΚΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΘΙΜΟ.
ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.

ιωαννα-carino είπε...

βρε κανε εσυ τα δικα σου οπως τα ξερεις και μην ακους κανεναν ασε να ερθει και κανενα ευρουλακι σε μας μπας και δουμε ασπρη μερααααααααα